יום שלישי, 8 בדצמבר 2015

"ריזוטו" גריסים ושומר בניחוח זעפרן

בין סופגניה ללביבה, מתחשק משהו קצת פחות מתוק ופחות מטוגן. לפעמים עולים בדמיון טעמים ומרקמים ומפצירים: שלבי אותנו, צרפי אותנו לתבשיל! לא תצטערי! כך קרה עם התבשיל/נזיד הזה, שקראתי לו ריזוטו למרות שאין בו אורז: במשך כל השבוע חשבתי על פקעות השומר היפות בעונה זו וחלמתי על שילובן עם גריסים חלקלקות ונגיסות. בשישי קצצתי את הירקות, הוספתי גריסים ואבקני זעפרן מבושמים, וגיליתי שאכן... לפעמים חלומות מתגשמים! בפעם הבאה אכפיל ואשלש את הכמויות.
הערה: השתמשתי בגריסים ולא בגריסי פנינה (כלומר, גרעין השעורה המלוטש חלקית). אם משתמשים בגריסי פנינה, הקטנות יותר, זמן הבישול מתקצר.



רכיבים

2 כפות שמן זית
½ בצל סגול בינוני  
2 פקעות שומר בינוניות (כ-400 גרם)
1 כוס גריסים (175 גרם)
4 אבקני זעפרן  
מים רותחים להשריית הזעפרן, ועוד לפי הצורך
שתי כוסות ציר ירקות (מתכון כאן) רותח
4 כפות יין לבן
2 כפיות מלח או יותר לפי הטעם
חופן עגבניות שרי להגשה (לא חובה)
1 כף בצל ירוק קצוץ, לקישוט (לא חובה)

הכנה
שוטפים את הגריסים ומשרים במים. משרים את אבקני הזעפרן בשתי כפות מים רותחים.
מחממים תנור לחום בינוני-גבוה (180 מעלות צלסיוס).
קוצצים את הבצל ואת גבעולי השומר דק-דק.
פורסים את שאר השומר לפרוסות דקות, מערבבים עם חצי כפית מהשמן, מפזרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אם רוצים, מוסיפים לתבנית גם עגבניות שרי. מכניסים לתנור ואופים כ-30 דקות או עד שפרוסות השומר משחימות. מוציאים.





במקביל, מחממים את שאר השמן בסיר רחב בעל תחתית עבה. מטגנים את הבצל וגבעולי השומר הקצוצים עד שיתרככו ויזהיבו. מסננים היטב את הגריסים ומוסיפים למחבת. מערבבים ומטגנים כשלוש דקות, מוסיפים בבת אחת את הזעפרן, הציר הרותח והיין. מכסים ומבשלים על להבה קטנה. בודקים מדי פעם את הסיר, ואם כל הנוזלים נספגו והגריסים עדיין לא מספיק רכים, מוסיפים שתיים-שלוש כפות מים רותחים או יין. כעבור כ-45 דקות התבשיל מוכן. מוסיפים מלח, טועמים, ממליחים עוד אם צריך (אני מעדיפה מעט מלח), מוסיפים את פרוסות השומר הקלוי ומערבבים. בהגשה מקשטים בעגבניה קלויה ובבצל ירוק קצוץ.

בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה