יום שלישי, 29 בספטמבר 2015

טוב שיש תמר... הממתק האולטימטיבי

כמה נחמדה היתה הסוכה בבניין המשותף שבו גדלתי. שניים או שלושה אבות התגייסו להקים אותה מקרשים ושמיכות, וילדי הבניין התאספו אצלנו להכין קישוטים מנייר צבעוני ודבק שאמי בישלה מקמח ומים—אני רק חושבת על הריח ומיד מרגישה "סוכות". אמנם גם אז היו בחנויות קישוטים קנויים, כדורים קסומים שנפתחו ממגזרות, דגלים עם פתותי זהב וכסף, שכולם נראו לי מופלאים. אבל לקנות קישוטים? מה פתאום? זה לא מספיק מושקע. 
מזמן לא ישבתי בסוכה, מזמן לא הכנתי קישוטים, אבל ממתק מיוחד לחג, מפרי התמר, הכנתי בהחלט ובהצלחה רבה.
את המתכון ראיתי בקבוצת הפייסבוק המגניבה What FAT Vegans Eat (אלו ראשי תיבות! FAT=Fantastic Amazing Terrific), התלהבתי ומיד ניסיתי. המתכון פשוט מאד: מגלענים תמרים, ממלאים בחמאת בוטנים ומצפים בשוקולד מומס. בתיאבון! 


רכיבים
20 תמרים מזן מג'הול
5 כפיות חמאת בוטנים
10 בוטנים מלוחים קצוצים
100 גרם שוקולד מריר

הכנה

מגלענים בזהירות את התמרים: חורצים בצד בסכין חדה ומשחררים את הגלעין. קל לעשות זאת אם התמרים קרים מהמקרר.
ממלאים כל תמר ברבע כפית חמאת בוטנים ובבוטנים קצוצים. מחזירים למקרר לחצי שעה. 
ממיסים את השוקולד במיקרוגל או בבאן-מארי. פורסים נייר אפייה על מגש שיכיל את כל התמרים. טובלים כל תמר בשוקולד המומס, מוציאים בעזרת שיפוד עץ או מזלג, ומניחים על נייר האפייה.
מצננים עד שהשוקולד מתקשה.
שומרים במקרר.


ואם המחשבה על המסת שוקולד וציפוי כל תמר ותמר לא אטרקטיבית לכם... אפשר בהחלט לוותר על הציפוי. אבל לא כדאי.

מועדים לשמחה!

6 תגובות:

  1. כל בוקר אני אוכלת 2 תמרים (ליד הקפה) וכבר זמן מה שאני מחפשת איך לשדרג אותם (או להחליף במשהו אחר) כי זה נהיה קצת משעמם... המתכון הזה בא לי בול! כבר הכנסתי את התמרים למקרר :)

    השבמחק
  2. כל בוקר אני אוכלת 2 תמרים (ליד הקפה) וכבר זמן מה שאני מחפשת איך לשדרג אותם (או להחליף במשהו אחר) כי זה נהיה קצת משעמם... המתכון הזה בא לי בול! כבר הכנסתי את התמרים למקרר :)

    השבמחק
  3. ובגלל שאין לי שוקולד בבית אשתמש בחמאת בוטנים הממותקת (והקראנצ׳ית)

    השבמחק