יום שני, 20 ביולי 2015

ספר בישול הודי-טבעוני: תבשיל תרד, אורז, עדשים וחומוס


ריצ'ה הינגל, בעלת הבלוג העשיר והמרתק  Vegan Richa,  הוציאה לאור ספר בישול הודי-טבעוני שמקבץ מתכונים מהבלוג וחדשים. הספר הזה הוא פשוט אוצר בלום!   יש בו הקדמה מפורטת על המטבח ההודי, הסברים על התבלינים, הקטניות ודרכי ההכנה, תערובות תבלינים להכנה בבית ומתכונים פשוט מעולים ולא מסובכים. 


הספר: רוצו לקנות!

בשבועיים מאז שהגיע אלי הספר הספקתי להכין ממנו חמישה שישה מתכונים וכל אחד היה מוצלח, מדויק, מיוחד וטעים.  הפרקים שבו מכסים כל מה שתרצו להכין מהמטבח ההודי ולדעת עליו. אל תוותרו על הספר הזה: אוכל הודי זה בכלל לא רק קארי חריף! אם אתם חוששים מחריפות, אפשר להשמיט או להפחית את כמויות הפלפל.

בעמוד של הספר באמזון אפשר לדפדף ולהתרשם מתוכן העניינים. אני קניתי את העותק שלי דרך האתר Book Depository שעושה משלוחים חינם לישראל. הספר הגיע תוך פחות משבוע! שימו לב, ריצ'ה תורמת חלק מהרווחים לעמותות למען בעלי חיים בהודו (רשימה ולינקים בסוף הספר).

לאתר המופלא של ריצ'ה, שם אפשר לקרוא גם על דרכה לטבעונות, לחצו כאן.

ולמתכון עצמו (מפורסם כאן ברשות ריצ'ה ובאישורה)


קדירת חומוס ותרד עם עדשים ואורז

 מהפרק "ארוחות בסיר אחד". נכון, הרשימה ארוכה, אבל ההכנה פשוטה ומשתלמת מאד: מטגנים את הבצל עם חלק מהתבלינים, טוחנים תרד/מנגולד עם שאר התבלינים ועם העגבניות, מצרפים לסיר עם האורז, החומוס והעדשים ומבשלים. הריח שמתפשט במטבח בעת הבישול הוא קדימון לטעם המעודן, העשיר. כמו בכל המתכונים בספר, יש כאן מעט מאד שמן, ותבלון מדוייק להפליא. 

רכיבים
1 כפית שמן חמניות
½ כוס בצל סגול קצוץ
1 ס"מ פלפל ירוק חריף
½1 כפיות גארם מסאלה
¼ כפית קינמון טחון
¼ כפית הל טחון
½ כפית כמון טחון
2 עגבניות גדולות קצוצות (2 כוסות)
3 כוסות דחוסות עלי תרד או מנגולד
4 שיני שום
½2 ס"מ שורש זנגוויל, מגורר
¼ כפית פלפל שחור שלם (או גרוס לפי הטעם)
2 כפיות חומץ תפוחי עץ
2 כוסות מים (או ½2 לנזיד נוזלי יותר)
1 עד ¼1 כפיות מלח
½ כפית סוכר או סירופ מייפל
⅓ כוס עדשים אדומות, שטופות ומסוננות
⅓ כוס אורז, שטוף ומסונן
½1 כוסות גרגרי חומוס מבושלים (אפשר מקופסא)
2 כפות קשיו קצוץ
½ כפית שבבי צ'ילי
½ כפית מיץ לימון




הכנה

מחממים את השמן בסיר על להבה בינונית, מוסיפים את הבצל והפלפל החריף ומטגנים עד שהבצל נהיה שקוף. מוסיפים גארם מסאלה, קינמון, הל וכמון, מערבבים היטב ומטגנים דקה.

מעבירים לבלנדר את העגבניות, התרד/מנגולד, השום, הזנגוויל, הפלפל השחור והחומץ עם כוס מים וטוחנים למחית חלקה. מוסיפים לסיר יחד עם האורז, העדשים והחומוס בתוספת כוס עד כוס וחצי מים. מוסיפים מלח וסוכר, מכסים ומבשלים כחצי שעה. מערבבים במהלך הבישול. טועמים, מתקנים טעמים ומבשלים עוד כעשר דקות אם צריך (לספיגת נוזלים). מוסיפים קשיו קצוץ ומגישים בתוספת שבבי צ'ילי ומיץ לימון.

גיוונים: אפשר להחליף את האורז בקינואה, קוסקוס, בורגול. אפשר להוסיף ירקות קצוצים כגון בטטה או כרובית.




בתיאבון!

תגובה 1: