יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

שעועית ירוקה בניחוח הודי

לפני שנים טעמתי במסעדה הודית בלונדון שעועית ירוקה, מעודנת, עם פתיתי קוקוס, והתלהבתי מאד. בכל פעם שחזרתי למסעדה, הזמנתי את המנה הזו, ומדי פעם ניסיתי גם לשחזר אותה בבית. אני לא בטוחה שהצלחתי להגיע לטעם המקורי, אבל התוצאה הזו טעימה לי מאד: תוספת ירק בתיבול עדין שמשתלבת יפה בארוחה בסגנון הודי.
כדאי מאד לנסות להשיג את העדשים הצהובות (אני קונה בחנות "מזרח ומערב" בשוק הכרמל)  – הן מוסיפות מאד לטעם ולמרקם של המנה.



רכיבים

חצי קילו שעועית ירוקה טרייה
1 כף שמן חמניות
1 כפית עדשים צהובות
½ כפית זרעי כוסברה, כתושים
1 ס"מ שורש ג'ינג'ר טרי, מגורר
3 שיני שום פרוסות
½ ס"מ פלפל ירוק חריף, קצוץ דק
⅓ כוס פתיתי קוקוס יבש
1 ס"מ שורש כרכום טרי, מגורר
½1 כוסות מים
מלח לפי הטעם

הכנה

שוטפים את תרמילי השעועית, קוטמים משני הצדדים "ראש וזנב" ופורסים לחצי באלכסון.


במחבת גדולה או בווק מחממים את השמן. מטגנים בו את העדשים הצהובות עד שהן משנות את צבען לחום. מוסיפים את זרעי הכוסברה הכתושים ומטגנים כעשר שניות. מוסיפים ג'ינג'ר, שום ופלפל חריף, מקפיצים במחבת שניות אחדות ומוסיפים את הקוקוס. מטגנים כעשר שניות, ומוסיפים את השעועית הירוקה ואת המים. מוסיפים את הכורכום המגורר ומביאים את תכולת המחבת/ווק לרתיחה. מכסים היטב ומעבירים ללהבה קטנה. מבשלים כעשרים דקות, מכוסה, עד שהשעועית מתרככת. מדי פעם מערבבים, ובמהלך הבישול ממליחים, מעט בכל פעם.


שעועית ירוקה, מתוך קטלוג זרעים מהמאה ה-19

2 תגובות:

  1. מעולם לא השתמשתי בכורכום טרי! סקרנת אותי להתנסות בו. מה זה עדשים צהובות? גם בזה לא נתקלתי. כה חידושים מסקרנים!

    השבמחק
  2. מרילין, כורכום טרי אפשר להשיג גם בתפזורת בשווקים וגם באריזות קטנות בסופרמרקט. אני שומרת בפריזר, ומגררת בפומפיה דקה למרקים ולתבשילים - כמות קטנה בכל פעם. עדשים צהובות זה פשוט זן אחר של עדשים - הן פחות מתפרקות בבישול. נחמד גם לטגן כפית או שתיים בשמן לפני שמוסיפים אורז (בסמטי) בתחילת הבישול. בפעם הבאה שניפגש אזכור להביא לך!

    השבמחק