יום שני, 12 בינואר 2015

צ'יפס עם כל דבר—בתנור, דל שמן

במחזה בשם זה של ארנולד וסקר, "צ'יפס עם כל דבר" הוא מונח מעליב ומזלזל במעמד הפועלים האנגלי, שעבורו פסגת הקולינריה היא מסעדות שבהן צ'יפס הוא התוספת לכל מנה. בילדותי שמעתי מהוריי על דג עם צ'יפס כרוך בנייר עיתון, המאכל האנגלי הידוע, שהיהודים טוענים למקורו. כשהגעתי לאנגליה בפעם הראשונה התאכזבתי לגלות שכבר לא משתמשים בנייר עיתון לעטיפת הטוגנים השמנוניים: יש חוקי תברואה, ובאנגליה מתייחסים אליהם ברצינות רבה. האמת היא שיש משהו די מגעיל במחשבה על אוכל ספוג בדיו של בית דפוס. שימו לב, רוב הצ'יפס בחנויות הפיש-אנד-צ'יפס האנגליות לא טבעוניים בעליל: הם מטוגנים בשומן מן החי.

 לולא הקלוריות המרובות הכרוכות באכילתם, גם אני הייתי מאד שמחה לאכול צ'יפס כמעט עם כל דבר. רק בלי חומץ. אבל לא צריך לוותר על המעדן וגם לא צריך לטגן בשמן עמוק. אני אופה צ'יפס בתנור, והתוצאה מעולה: פריכים מבחוץ ונימוחים בפנים. אין צורך לקלף את תפוחי האדמה, בקיצורמעדן מושלם במינימום מאמץ וקלוריות.

רכיבים: הפעם זה ממש פשוט
כפית שמן לכל תפוח אדמה בינוני
מלח

הכנה
מחממים תנור לחום בינוני-גבוה (190 מעלות צלסיוס) ומרפדים תבנית אפייה בנייר.
שוטפים את תפוחי האדמה, ופורסים לצ'יפס בעובי של סנטימטר.
שוטפים ומנגבים את הצ'יפס, מעבירים לקערה וזולפים כפית שמן אחת בלבד לכל תפוח אדמה. ממליחים קלות, מערבבים היטב ומסדרים בשכבה אחת בתבנית.
אופים כחצי שעה או עד שמשחים.
מגישים וזוללים.

הצעת הגשה, ותזכורת לעצמיאני עדיין  זוכרת בתענוג פיתה עם חומוס וצ'יפס שקניתי בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב, בדרכי הביתה מהצבא לפני שנים רבות. אני חוששת לשחזר את המנה, שמא לא תהיה טעימה כמו אז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה