יום חמישי, 2 באפריל 2015

קוגל תפוחי אדמה (כשר לפסח)


פסח הוא חג תפוחי האדמה. לשמחתי, כי זו התוספת שאהובה עלי בחג ובכל ימות השנה. 
המתכון שפרסמתי בפסח שעבר לתפוחי אדמה אפויים בצורה נאה היה אחת הרשומות הפופולריות כאן, שעד היום יש לה כמעט הכי הרבה צפיות. אני מקווה שגם למתכון הבא תהיה הצלחה דומה: הוא טעים לא פחות, וקל מאד להכנה.


השנה

לפני הטבעונות, נהגתי להכין קוגל תפוחי אדמה לפי מתכון של חברתי רבקה (מהבלוג אבקת סוכר). בפעם הראשונה שטבענתי אותו, השתמשתי בקמח תפוחי אדמה להדבקת העיסה והתוצאה היתה נחמדה. הפעם השתמשתי בתפוח אדמה מאודה, שאותו טחנתי במעבד מזון ל"דבק", בדיוק מה שאסור לעשות כשמכינים פירה. אפיתי בתבניות קטנות, והתוצאה מעולה, נימוחה בלב ופריכה ושחומה בחוץ. בדרך כלל, רק מהמחשבה על קוגל תפוחי אדמה מתחשק לי לרוץ למטבח ולהכין קוגל או שניים. למעשה, בעודי יושבת וכותבת את הפוסט הזה, אני מסתכלת על קוגל חמוד ומתלבטת אם לאכול אותו בזה הרגע, או לחכות לארוחת הערב.

לפני האפייה
אחרי האפייה


קוגל תפוחי אדמה
משני רכיבים, ללא גלוטן, כשל"פ
לארבעה קוגלים בקוטר 10 ס"מ
רכיבים
בפסח אין לי מאזניים, ולכן המידות בכוסות ובכפות 
6 תפוחי אדמה קטנים מגוררים (2 כוסות)
2 תפוחי אדמה קטנים מאודים/מבושלים וטחונים ל"דבק" (8 כפות מחית)
2 כפיות מלח
2 כפיות בצל ירוק קצוץ דק-דק
6 כפות שמן
מעט שמן למריחת הקוגלים בתבנית


הכנה
מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות צלסיוס) ומשמנים תבניות. סוחטים היטב את תפוחי האדמה המגוררים, מערבבים עם מחית תפוחי האדמה. מוסיפים שמן, מלח ובצל ירוק. מערבבים היטב, מעבירים לתבניות. 
מושחים מעט שמן על כל קוגל בתבנית, ואופים עד להשחמה יפה מאד, כשעה עד שעה וחצי.

נ"ב: ההתלבטות לעיל הסתיימה באכילת הקוגל.



בתיאבון! חג שמח לכולנו! 


  

  

4 תגובות:

  1. גם אני אכלתי...ואכלתי.....ואכלתי. וכל זה כש החג עדיין לא כאן, זה מעולה.

    רבקה
    אבקת סוכר

    השבמחק
  2. אני הולכת להכין פעם ראשונה.אני מטיחה לשלוח.שוב תגובה אחרי האפייה.אבל זה נשמע.יאמי.תודה

    השבמחק
  3. תודה על המתכון הטעים

    השבמחק
  4. תודה מאוד טעים והבנות הטבעוניות שלי שמחו לחזור לאכול את המעדן הזה. רק לא הבנתי איך אפשר בלי כמות נכבדה של פלפל שחור!!!!

    השבמחק