יום חמישי, 12 ביוני 2014

פאדג' בראוניז טבעוניים

פעם, לפני ימי הטבעונות, היה לי מתכון מנצח לפאדג' בראוניז שכולם אהבו. לכל מקום הבאתי אותם, לשמחת הטועמים, ולכולם העברתי את המתכון בהמלצות רבות.









כשעברתי לטבעונות, ניסיתי ברוב חוסר הצלחה לטבען את המתכון. קראתי עשרות (בלי הגזמה!) מתכונים טבעוניים ולא התחשק לי לנסות אף אחד. עד שחברה בפורום טבעוני ב"תפוז" הביאה קישור לבלוג של אלה וודווארד, ובקריאת המתכון נראה היה לי שהגעתי לבראוניז שאני רוצה! עוד באותו יום ניסיתי את המתכון: הטעם היה טעים מאד, אבל המרקם לא היה נכון לי, צמיגי מדי. שיניתי מעט, ניסיתי שוב, והתלהבתי. כשהבאתי טעימות, לא סיפרתי שהמרכיב הסודי הוא בטטות, והתגובות היו נלהבות.


פאדג' בראוניז טבעוניים

רכיבים
400 גרם בטטה (בערך שלוש בטטות קטנות)
100 גרם שוקולד מריר איכותי
רבע כוס סוכר לבן
חצי כוס סוכר חום
⅔ כוס קמח (כ-90 גרם)
4 כפות קקאו איכותי
2 כפות רסק תפוחי עץ

הכנה
מרפדים תבנית קטנה בנייר אפייה ומחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות צלסיוס).
מקלפים את הבטטות, חותכים לקוביות בגודל שווה, ומאדים עד לריכוך (שבע דקות בסיר לחץ, כעשרים דקות בשושנת אידוי בסיר רגיל). טוחנים  במעבד מזון למחית חלקה.



 חשוב לאדות ולא לבשל במים, כדי שהבטטה לא תספח נוזלים

ממיסים את השוקולד בסיר כפול (באן מרי) או במיקרוגל. מוסיפים את הסוכר, הקמח והקקאו, מערבבים היטב. מוסיפים את מחית הבטטה ואת רסק תפוחי העץ.
מעבירים את הבלילה לתבנית ואופים כעשרים דקות.
מצננים, חותכים לריבועים קטנים ושומרים במקרר. אפשר להקפיא. 






הערה: אם אתם מחפשים מתכון "בריאותי" יותר, נסו את המתכון נטול הגלוטן של אלה וודווארד בקישור למעלה.


5 תגובות:

  1. רחלי, תודה על תשומת הלב! אכן יש קמח, והוספתי עכשיו (2/3 כוס)
    במתכון של אלה יש תמרי מגהול, אבקת שקדים וקמח כוסמת והוא ללא גלוטן :)

    השבמחק
  2. תנור על טורבו?

    השבמחק
  3. אני עושה הכול על טורבו, אבל לא חובה

    השבמחק
  4. המתכון לעוגיות המקורי עבור זה נהדר , אבל הכנתי אלטרנטיבה יש קינמון ללכת עם פלפל תפוח אדמה וב- קאיין המתוק ללכת עם הקקאו . מה אתה חושב על מתכון הווידאו שלי ?
    http://www.nestandglow.com/healthy-recipes/sweet-potato-chocolate-brownie

    השבמחק