יום שני, 27 במרץ 2017

מאפה אטריות ועלי סלק


מה הכלים החשובים לכם במטבח? מן הסתם סכין טובה, או אפילו אוסף של סכינים שונות, קולפן יעיל, ומוצר חשמל כזה או אחר. אני לא זוכרת למה, אבל במשך שנים לא היה לי מערוך, וכשרידדתי בצק השתמשתי בבקבוק (היום יש לי שני מערוכים). עוד כלי שכדאי להשקיע בו הוא מסננת! כזו שנוח להחזיק מעל הכיור ושתכיל את כל הפסטה, הירקות, הקטניות בלי לאבד אותם בדרך. אבי אהב לספר על התכנסות משפחתית באיסט-אנד של לונדון, אי-אז במאה הקודמת, שבה נשלח הדודן מונטי לסנן את הפסטה לארוחה. מכיוון שלא היתה בבית מסננת, הפקידו בידיו של מונטי מחבט טניס, ומכיוון שהכיור היה תפוס, אני לא זוכרת במה, הוא נשלח לחדר האמבטיה עם הוראות מדויקות. וכמובן... תוך דקה נשמעו משם זעקות, כשהספגטי החליק מהמחבט ונעלם במורד האסלה. נו, מסוג הסיפורים המשפחתיים שרב בהם ההזוי על הניתן-להסבר. בכל אופן, מוסר ההשכל: תשקיעו במסננת!
הסלק היפה בארגז של חביביאן הגיע עם גבעולים סגולים ושפע עלים. התבקש להכין מהם פשטידת אטריות.  



מאפה אטריות עם עלי סלק

רכיבים
1 כף זרעי פשתן טחונים מושרים ב-3 כפות מים לעשר דקות לפחות*
 2 כפות שמן זית
3 שיני שום כתושות
1 כפית זרעי כוסברה כתושים
 ½ כפית זרעי כמון כתושים
1 כפית גארם מסאלה
3 כוסות גבעולי סלק קצוצים (משלושה סלקים)
3 כוסות עלי סלק קצוצים
1 כף מלח גס, או יותר לפי הטעם
400 גרם אטריות רחבות (השתמשתי בחבילה של אוסם)

הכנה
משרים את הפשתן הטחון במים. 
בסיר גדול עם מכסה, מחממים את השמן ומטגנים בו את השום עם התבלינים. מוסיפים את הגבעולים הקצוצים, מכסים ומאדים כחמש דקות, עד שיתרככו. מוסיפים את העלים הקצוצים, מכסים וממשיכים לאדות עוד חמש דקות. 
במקביל, מחממים תנור לחום בינוני, 180 מעלות צלסיוס, ומבשלים את האטריות במים רותחים לפי ההוראות. מסננים היטב (במסננת! לא במחבט טניס!). מוסיפים את האטריות אל תערובת העלים והגבעולים המאודים. ממליחים, ומתקנים טעם. מוסיפים את הג'ל שנוצר מהשריית הפשתן הטחון, ומערבבים היטב.
מעבירים את התערובת לכלי חסין אש עם מכסה: אני השתמשתי בשתי תבניות של לחם וכיסיתי ביריעת אלומיניום. מכסים ואופים עשרים דקות. מסירים את המכסה/יריעת האלומיניום ואופים עוד עשר דקות.
המאפה מתייצב אחרי לילה במקרר, ואז ניתן לפרוס אותו בקלות. טעים חם או קר – בתיאבון! 
*תפקיד הפשתן הטחון להדביק את המאפה. אפשר לחלופין להגיש את הפסטה עם עלי הסלק וגבעוליו "בתפזורת" כרוטב, ולא לאפות בכלל.




טעים כל כך! וקל יותר לפרוס אחרי לילה במקרר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה