יום שישי, 15 ביולי 2016

צ'אטני רברבר וג'ינג'ר

בכל פעם שאני מגיעה לדוכן של כרמלה בקצה שוק הכרמל, אני קונה לפחות חבילה אחת של רובארב (רברבר). אם אני לא מכינה מיד קראמבל, אני חותכת את הגבעולים למקטעים ומקפיאה, להכנה ספונטנית של הקינוח האהוב. הפעם, מכיוון שיש לי שפע של רברבר במקפיא, הכנתי צ'אטני: מהסוג שמבשלים עם סוכר, חומץ ותבלינים, ונשמר שבועות ארוכים במקרר. בקרוב, כשיגיע המנגו לשוק ומחירו ירד, אכין גם ממנו צ'אטני.
מה עושים עם צ'אטני? חוץ מאשר להגיש אותו לצד אורז ותבשילי ירקות בסגנון הודי, אני אוהבת מאד לשים אותו בכריך, בעיקר בכריכים עם הגבינות של משו-משו. הוא גם מעולה במאפים מבצק עלים או מבצק שמרים, במחווה הודית לפיצה: עיגול או ריבוע של בצק, צ'אטני, ופרוסה דקה של גבינת משו-משו (תוספת בעקבות שאלות נדהמות: הכוונה לגבינות הטבעוניות של משו-משו!), עשר דקות בתנור חם. מעדן! 


על לחם, עם הגבינה ה"בולגרית" (הטבעונית!) של משו-משו


רכיבים

¾ כוס סוכר חום
½ כוס חומץ תפוחים
2 כפות ג'ינג'ר (זנגוויל) טרי מגורר
4 כוסות גדושות רברבר חתוך למקטעים של ס"מ
1 בצל קטן קצוץ דק
½ כוס חמוציות
תערוכת התבלינים:  
מקל קינמון באורך 4 ס"מ
6 מסמרי ציפורן
8 תרמילי הל
¼ כפית שבבי צ'ילי (יותר אם רוצים חריף)
כפית גרגרי פלפל שחור


במהלך הבישול, הרברבר מתפרק

הכנה
מבשלים בסיר בינוני את הסוכר עם החומץ והג'ינג'ר המגורר. אוספים את התבלינים בשקיק מבד דק או בשקית תה ייעודית ומוסיפים לנוזלים. כשהסוכר נמס, מוסיפים את הרברבר, הבצל והחמוציות, ומבשלים כחצי שעה עד ארבעים דקות. הרברבר מתפרק במהלך הבישול. מעבירים לצנצנות מעוקרות, שומרים במקרר.



על ריבועי בצק עלים, עם גבינה (טבעונית!) של משו-משו



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה