יום שלישי, 5 בינואר 2016

עשן נוזלי וכריך MLT: פטריות, חסה ועגבניה

עשן נוזלי, או נוזל מעושן, כשמו כן הוא: זיקוק של עשן בתוך נוזל. אניני הטעם מעקמים אף, שלא לומר מזדעזעים ואף בזים לקיצור הדרך הזה, שמטרתו לחסוך קישוש עצים, הבערת מדורה ובישול בחיק הטבע או בגינה. אבל לא לכולנו יש זמן או מקום למדורות, ובשימוש מושכל ולא מופרז, התוצאות פשוט מהממות!
כריך ה-MLT "קורץ" לכריך BLT... וזה מזכיר לי מסיבת חנוכה מחלקתית מימי הלימודים באוניברסיטה, כשאחד הפרופסורים התכבד בחטיף והתפעל: "המממ... יש לזה טעם של בייקון!" נזפה בו אשתו ואמרה, "אתה בכלל לא אמור להכיר טעם של בייקון!" בין אם זה מזכיר לכם משהו ובין אם לא, הפטריות האלה, במרקמן הבשרני והטעם המעושן, בכריך או על טוסט, עם חסה ועגבניה, פשוט טעימות! שימו לב, כשתפתחו את הבקבוק, יעלה במטבח ריח של מדורה.
איפה קונים: אני מצאתי בחנות "מזרח ומערב", טבעוני וכשר. 

 "בייקון פטריות"  
רכיבים, לשני כריכים
2 פטריות יער
3 כפות רוטב סויה
2 כפות שמן
1 כף סירופ מייפל (לא חובה)
8 טיפות עשן נוזלי
הכנה
מנקים את הפטריות ופורסים אותן. 
בכלי שטוח שיכיל את כל הפרוסות, רצוי בשכבה אחת, מערבבים את רוטב הסויה, השמן, סירופ מייפל ועשן נוזלי. מוסיפים את פרוסות הפטריות, מטלטלים את הכלי עד שכל הפרוסות מתכסות בנוזל ומשרים כחצי שעה. 
מחממים תנור לחום בינוני, מרפדים תבנית בנייר אפייה, ומפזרים עליו את פרוסות הפטריות. אופים כרבע שעה, עד שהפטריות צלויות אך לא יבשות.
אפשר גם לטגן את הפטריות במחבת, על להבה בינונית: משמיטים את השמן מנוזל ההשריה ומשתמשים בו לטיגון. מטגנים עד שמשחים מצד אחד, הופכים ומשחימים צד שני. את השאריות אפשר לשמור יומיים-שלושה במקרר, ולהוסיף לסלט.

אפשר גם לטגן
גיוון: אפשר להשתמש בגזר פרוס דק-דק במנדולינה במקום בפטריות. לטעמי, הפטריות מוצלחות יותר. 

להרכבה: מכינים כריך עם פטריות מעושנות, עגבניה וחסה. אפשר למרוח את הלחם בסויונז/מיונז טבעוני או בממרח אבוקדו.


עם טוסט או על לחם - בתיאבון!

5 תגובות: